Un studiu al industriei muzicale arată că 76% dintre noii artiști caracterizează drept nesustenabilă cariera lor muzicală, din punct de vedere financiar. Majoritatea celor intervievați au declarat că se bazează pe locuri de muncă care nu au legătură cu muzica electronică pentru a se întreține, 56% dintre ei lucrând cu normă întreagă.
Cifrele se regăsesc în raportul Toolroom Academy “From Mix to Mainstage – The Blueprint for Emerging Electronic Artists”. Raportul complet.
Cercetarea, realizată în colaborare cu Audience Strategies, și-a propus “să identifice și să înțeleagă barierele cu care se confruntă artiștii emergenți și să ofere strategii acționabile pentru a depăși aceste provocări, deschizând în cele din urmă calea unor cariere durabile în industrie“.
Datele provin din sondaje efectuate în rândul a peste 250 de artiști “noi”, precum și din interviuri cu artiști mai consacrați, formatori și profesioniști din industrie.
🔖 Citește și: 98% dintre tinerii muzicieni din nordul Angliei nu au avut niciodată șansa de a cânta live (studiu)
“Barierele” analizate sunt de natură personală, profesională și financiară, iar sănătatea mintală este citată ca o barieră cheie în calea succesului, în special în ceea ce privește încrederea în sine și presiunea de a reuși, 50% dintre artiști comparându-se în mod regulat cu alții.
În plus, s-a constatat că 82% dintre artiștii intervievați se bazează pe locuri de muncă care nu au legătură cu muzica electronică pentru a se întreține, 56% dintre ei lucrând cu normă întreagă, iar 26% lucrând cu jumătate de normă.
De asemenea, raportul a continuat să sugereze strategii de creștere și succes în industria muzicală, constatările cheie concentrându-se pe brandul unui artist, pe utilizarea de către acesta a rețelelor sociale, pe capacitatea sa de a-și construi o rețea de sprijin cu relații autentice și pe participarea la concursuri.
În urma publicării raportului, în luna aprilie, Toolroom Academy a anunțat la începutul lunii iunie că va deschide un nou Masterclass de dezvoltare a artiștilor.
Programul de 12 luni a fost conceput ca răspuns la concluziile raportului, ajutând artiștii să creeze un “plan de afaceri complet” și acoperind o serie de subiecte, de la aspecte precum legislația muzicală, la strategia de bază și crearea de rețele.
Sursă: https://mixmag.net/read/new-artists-career-financially-unsustainable-study-news