CEO-ul Spotify: „Costul de creare a conținutului” este „aproape de zero”

Ecranul de autentificare al aplicației Spotify. Fotografie de la PhotoMIX Company.

Directorul executiv al Spotify, Daniel Ek, i-a enervat pe unii muzicieni dar și pe unii fani după comentariile pe care le-a împărtășit online: “Costul creării de conținut” în prezent este „aproape de zero”, a spus acesta, citat de djmag.com.

Daniel Ek a lăsat să se înțeleagă că în prezent este mai ușor ca niciodată să creezi și să lansezi muzică și alte tipuri de conținut datorită progreselor înregistrate în tehnologia modernă.

În prezent, în condițiile în care costul creării de conținut este aproape de zero, oamenii pot partaja o cantitate incredibilă de conținut. Acest lucru mi-a stârnit curiozitatea cu privire la conceptul de viață lungă versus viață scurtă“, a spus Ek.

El a continuat: “În timp ce o mare parte din ceea ce vedem și auzim devine rapid învechit, există idei atemporale sau chiar piese muzicale care pot rămâne relevante timp de decenii sau chiar secole. De exemplu, suntem martorii unei renașteri a stoicismului, multe dintre ideile lui Marcus Aurelius având încă rezonanță mii de ani mai târziu.”

Răspunsurile la această postare au venit atât din partea artiștilor, cât și a fanilor muzicii, mulți dintre ei subliniind diferitele provocări care apar acum în încercarea de a-și făuri o carieră de muzician, în special în contextul în care veniturile obținute din vânzarea de muzică au scăzut pe măsură ce platformele de streaming precum Spotify și Apple Music au devenit modalitatea dominantă prin care oamenii accesează cataloagele artiștilor.

Răspunzând destul de tranșant, basista trupei Primal Scream, Simone Marie Butler, a citat postarea lui Ek, adăugând: „Du-te dracului, miliardar neatent”.

În aprilie, Spotify a demonetizat oficial toate piesele cu mai puțin de 1.000 de ascultări pe platformă.

United Musicians and Allied Workers a condus recent inițiativa „Make Streaming Pay”, cerând o împărțire echitabilă a veniturilor pentru artiștii care folosesc platforme precum Spotify și Apple Music. Campania se află în spatele unui nou proiect de lege privind salariul de subzistență pentru muzicieni, care a fost introdus în Congresul SUA în luna martie, și care are ca scop „să asigure că artiștii și muzicienii își pot construi cariere durabile în era digitală”. Puteți afla mai multe despre acest proiect aici. (https://weareumaw.org/make-streaming-pay)

Sursa: https://djmag.com/news/spotify-ceo-claims-cost-creating-content-close-zero

 

Amintim faptul că media tradițională (radioul) plătește în general artiștilor mai puțin decât Spotify pentru fiecare ascultare. DJ-ii nu plătesc drepturi de autor pentru fiecare piesă din mix în funcție numărul de oameni care au plătit accesul sau în funcție de consumația totală. Iar majoritatea banilor din streaming ajung la casele de discuri, nu la artiști.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.