Incă de marţi seară, imediat după difuzarea, pe TVR1, a ediţiei Destinaţia Eurovision în care a fost dezvăluit artistul ales pentru a reprezenta România la Eurovision, reacţiile au început să apară atât pe social media, cât şi în presa română şi internaţională.
Ştirea că România merge cu Roxen la Rotterdam a “explodat” în următoarele două zile, mai precis în 12 şi 13 februarie, când sute de articole au apărut pe toate mediile de comunicare, din ţară şi din străinătate. Acestora li se adaugă numeroasele postări, reacţii şi vizualizări pe Facebook, Instagram şi YouTube, care demonstrează că şi în mediul virtual, Roxen este subiectul momentului. Un exemplu în acest sens este site-ul oficial EBU, www.eurovision.tv unde prezentarea lui Roxen a ajuns pe locul doi în topul celor mai vizionate materiale.
Pe parcursul celor două zile, peste 200 de ştiri despre Roxen au apărut în presă, în cele mai diverse limbi (română, engleză, germană, franceză, rusă, spaniolă, ebraică, greacă, portugheză, azeră, italiană, poloneză, cehă, croată, daneză, norvegiană, suedeză, lituaniană şi altele), informaţia fiind preluată pe site-uri specializate în concursul Eurovision, pe radiouri de cele mai diverse genuri – naţionale, regionale sau internaţionale, cu emisie tradiţională sau doar pe net, de muzică sau cu profil general, pe posturile de televiziune generaliste sau de nişă, din ţară şi străinătate. Precum șşi pe site-urile comunităţilor de fani Eurovision (OGAE) sau pe diversele lor conturi de social media.
Publicul din ţară şi din străinătate a preluat ştirea în limba română de la presa centrală sau din cea care acoperă diverse zone sau oraşe ale ţării (Maramureş, Moldova, Oltenia, Prahova, respectiv Botoşani, Suceava, Cluj, Dej, Iaşi, Constanţa, Sighet, Turda, Arad, Deva, Hunedoara, etc), de la presa din Republica Moldova, dar şi de pe site-urile de ştiri în limba română din afara ţării.
Presa în alte limbi decât româna a acoperit Europa aproane în totalitate, dar şi o bună parte din Asia şi Orientul Mijlociu, cele mai multe ştiri despre alegerea României la Eurovision fiind publicate în Spania, Franţa, Portugalia, Italia, Belgia, Olanda, Suedia şi Marea Britanie.
În aceste ţări “a plouat” cu ştiri din România: despre artista aleasă (http://www.eurovision-austria.com/roxen-singt-fuer-rumaenien-in-rotterdam/, https://www.schlagerpinglan.se/blog/2020/02/11/roxen-for-rumanien-2020/, http://vertele.eldiario.es/noticias/Rumania-Roxen-Representante-Eurovision-2020_0_2203879630.html), despre melodiile care au făcut-o cunoscută în lume (https://escbubble.com/2020/02/roxen-will-represent-romania-at-eurovision-2020/ “”Ce-ti Canta Dragostea” is also a big hit from her in Romania, with over 8 millions views so far.”https://eurovoix.com/2020/02/11/romania-roxen-selected-for-eurovision-2020/“Roxen released her first single in November last year “Ce-ti Canta Dragostea” which has gone on to be viewed on YouTube over 8 milion times.”), până la întrebarea pe care acum o pune toată lumea: “Ce melodie va fi cântată?”„¿Qué canción cantará Roxen en ‘Eurovisión 2020’? (https://okdiario.com/happyfm/roxen-representara-rumania-eurovision-2020-5159562) “Which song will she sing? (https://eurovision.tv/story/new-selection-process-for-romania-eurovision-2020)
Iar răspunsul îl vom afla parţial la Destinaţia Eurovision de pe TVR 1 imediat după Telejurnal şi parţial pe 21 februarie, când vor fi făcute publice cele 5 melodii candidate în Selecţia Naţională. Însă, pe 1 martie, TVR şi Roxen vor oferi fanilor din întreaga lume cel mai frumos mărţişor muzical, la finalul spectacolului de la Buzău, în momentul în care va fi anunţat rezultatul votului publicului şi al Juriului Naţional.