Când mulți antreprenori din România exploatează nișe de afaceri care să satisfacă nevoile imediate ale consumatorilor, un antreprenor din Alba Iulia a dezvoltat un business cu totul inedit, comercializând instrumente de scris vintage de lux pentru oamenii de afaceri rafinați.
Întreaga idee a mărcii Kalamos i-a venit antreprenorului Radu Bartoș, atunci când a urmărit la o expoziție câteva filmulețe cu istoria penelor de scris și stilourile de lux și a rămas pur și simplu siderat de migala cu care acestea sunt realizate. Obiectele erau lucrate preponderent manual, iar la realizarea lor participau zeci de persoane pentru ca acele mici capodopere să ajungă pe birourilor oamenilor de afaceri cu prestanță.
Chiar dacă tehnologia tinde să înlocuiască scrierea de mână în mai toate activitățile specifice activității la birou, există încă destule ocazii în care e recomandată folosirea unui instrument de scris de calitate. În plus, mai sunt încă mulți pasionați, care apreciază valoarea scrisului de mână și prețuiesc eleganța unui stilou de colecție.
Pe lângă diverse instrumente de scris de lux, magazinul online Kalamos comercializează și agende de piele, mape, portofele, ceasuri de mână, butoni și ace de cravată, accesorii pentru fumători, creioane, pixuri, capsatoare, perforatoare și alte accesorii de lux pentru birou. Numele brand-ului a fost ales cu grijă și provine dintr-o legendă grecească despre primul instrument de scris cu cerneală, realizat din tulpina unei trestii.
Mai mult decât un simplu magazin online, www.kalamos.ro este un stil de viață, o direcție, un concept care vizează prestigiul dobândit prin activitatea profesională. Selecția de produse de pe site se adresează în special celor care își petrec mult timp la birou sau în sala de conferințe. Pentru aceștia este importantă și funcționalitatea produselor, precum și latura calitativ-estetică și felul cum aceasta le poate completa stilul rafinat. Un interes major al Kalamos este de a oferi clienților nu doar produse de o calitate deosebită, ci și experiențe memorabile, prin deosebita atenție la detalii.
“Când am pus bazele acestei afaceri, primul meu gând a fost dorința de a lua o pauză de la modernism și de a ne întoarce pentru câteva momente la epocile de aur ale străbunicilor noștri, în care rafinamentul, eleganța, bunul gust erau valori la care mulți aspirau. Consider că un om de afaceri nu trebuie să fie încărcat numai de pragmatism și stresul cotidian, ci trebuie să guste dintr-o mică doză de romantism care îl păstrează uman”, declară Radu Bartoș, CEO și fondator al Kalamos.