În perioada 1 – 23 septembrie, s-a desfășurat cea de-a XVI-a ediție a Concursului Internațional “George Enescu”, cea mai mare competiție de muzică clasică la nivel internațional și care are loc în cadrul Festivalului “George Enescu”.
Designerul român Carmen Emanuela Popa a participat în cadrul acestui eveniment cu o serie de ținute vestimentare destinate prezentatoarei evenimentului. Ca de fiecare dată, în creațiile sale, artista a abordat o interpretare avangardistă a lucrărilor care fac parte din colecția Future Folk, un proiect inițiat de Alumnus Club pentru UNESCO. Proiectul are ca scop revitalizarea patrimoniului cultural imaterial și propune un laitmotiv de inspirație folclorică din arealul costumului tradițional românesc dar și din cel al minorităților conlocuitoare din România.
Proiectul Future Folk este dedicat Centenarului Marii Uniri și se încadrează ca entitate culturală în manifestarea 2018 – Anul European al Patrimoniului Cultural al cărui slogan reliefează cu plinătate, în acest caz, maniera interpretativă a costumului popular – Patrimoniul nostru: acolo unde trecutul întâlnește viitorul.
Scena Ateneului Român bucureștean a fost înnobilată de creațiile artistei, care, ca de fiecare dată, sunt militante pentru o cauza umanistă. De această dată, Carmen Emanuela Popa dorește printr-o “unire” a omului satului cu cel al urbanului, într-o traiectorie ascendentă către generațiile viitoare să consolideze un deziderat al cărui principiu de definiție este Pacea, sub toate formele sale de manifestare, ca un liant cultural pentru dialog si expunere a creativitații dar și o stare permanenta de comuniune socială între diferitele etnii, religii și orientari habitaționale, etc.
Future Folk este un proiect care demonsteaza că atunci când creativitatea se impletește cu emoția și sinceritatea, cu atașamentul față de valorile unui neam, ale unui trecut inestimabil prin unicitate culturală, rezultatele pot avea un impact pozitiv încărcat de bucurie in sufletul omului de astazi.
Artista Carmen Emanuela Popa dorește să ducă acest concept mai departe, dezvoltând noi direcții interpretative de stil și tehnici originale către o zonă selectivă din punct de vedere vizual, si anume cea de migrare a obiectului vestimentar către obiectul de artă contemporană.
”Participarea cu un crâmpei din creația mea, în cadrul Concursului Internațional “George Enescu”, este onorantă! Muzica este o a doua natură inspirațională pe care o port în permanență în existential , cred că în aceste seri “ea” mi-a purtat mesajul pe care l-am dezvăluit în fața publicului ca pe o carte de vizită poematică… Multumesc d-nei Daniela Popescu, Președinte Alumnus Club pentru Unesco pentru această oportunitate, d-nei Rodica Precupețu, Manager de proiect si nu în ultimul rând organizatorilor evenimentului și Televiziunii Române. “ – ne-a spus designerul Carmen Emanuela Popa.
Doctorand în design în cadrul Universității Naționale de Arte București, instituție care îi oferă în anul 2018 o bursă de studii în cadrul Universității IUAV din Veneția, Italia, a avut numeroase expuneri internaționale iar lucrările sale conceptuale au apărut în publicații precum Brtish VOGUE, Tatler UK, Huffingtonpost, ParismodesTV, Agenția ITAR-TASS, Harpers BAZAAR, Marie Claire, Cosmopolitan, The ONE Magazine și în alte publicații de specialitate din Rusia, Ucraina, Grecia, România.
Detalii despre Proiectul Future Folk puteti gasi accesand: