DE SĂRBĂTORI, ALIMENTELE REPREZINTĂ PRINCIPALA CHELTUIALĂ A ROMÂNILOR

Conform datelor studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de MEDNET Marketing Research Center în mediul urban (orașe mari +100.000 locuitori, orașe mijlocii 30.000 – 100.000 locuitori și orașe mici sub 30.000 locuitori), orășenii vor aloca în acest an un buget total de Sărbători (Crăciun și Revelion) de 1.590,16 lei.

Astfel, peste 50% dintre aceștia vor cheltui sume între 1.000 și 3.000 lei pentru Crăciun și Revelion, în timp ce o treime dintre orășeni își vor permite să cheltuiască mai puțin de 1.000 de lei.
Tradiționaliști din fire, românii își doresc o masă îmbelșugată de Sărbători. Astfel, dacă pentru produsele nealimentare (haine, încălțăminte, cosmetice, ornamente etc.) vor cheltui în medie 402,37 lei, pentru produsele alimentare aceștia vor ”scoate din buzunar” un buget cu peste 200 de lei mai mare, respectiv 617,32 lei.
Mai mult decât atât, 511,50 lei este bugetul mediu alocat de aceștia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă, mai mult decât sunt dispuși să plătească pentru ieșirile la restaurant/în oraș prilejuite de Crăciun și Revelion (306,46 lei).
În ceea ce privește excursiile/călătoriile, bugetul mediu alocat de către locuitorii din mediul urban (orașe mari, mijlocii și mici) în acest scop este de 883,37 lei.
În orașele mari (+100.000 locuitori), suma medie alocată pentru Sărbătorile de Iarnă înregistrează un trend ascendent comparativ cu anul precedent, bugetul mediu calculat pentru această categorie de orașe atingând o valoare de 1.626,21 lei (comparativ cu 1.575,70 lei în 2014).
Locuitorii orașelor mari sunt dispuși să cheltuiască mai mult anul acesta pentru a avea o masă îmbelșugată, dar și pentru a oferi cadouri celor dragi, și mai puțin pentru produse nealimentare, excursii și ieșiri la restaurant/în oraș.
Astfel, dacă în anul 2014 locuitorii orașelor mari intenționau să cheltuiască în medie 602,21 lei pe alimente, în 2015 bugetul mediu a înregistrat o creștere până la valoarea de 638,24 lei.
Pe de altă parte, în aceste orașe, cheltuielile pentru produse nealimentare (reprezentând îmbrăcăminte, încălțăminte, ornamente, cosmetice etc.) și-au continuat trendul descendent din anii precedenți, până la valoarea de 417,75 lei.
Există și orășeni care nu-și pot permite să cumpere de Crăciun sau Revelion tot ce și-ar dori, din cauza limitărilor financiare. Cei mai mulți au menționat produse nealimentare precum telefoane, laptopuri, tablete și televizoare, dar au fost și persoane care au specificat produse alimentare, în special carne și produse din carne (un porc întreg, curcan etc.).
Atunci când vorbim de cadourile oferite celor dragi, orășenii din localitățile mari (+100.000 locuitori) sunt mai darnici, comparativ cu anii precedenți, intenționând să ”scoată din buzunar” pentru a-i bucura pe cei apropiați, o sumă medie de 512,75 lei.
În ceea ce privește cadourile ocazionate de Sărbătorile de Iarnă (Crăciun și Revelion), peste 90% dintre orășeni și-au exprimat anul acesta intenția de a cumpăra cadouri celor dragi.
În topul preferințelor vor fi îndrăgitele dulciuri, menționate la acest capitol de peste 55% dintre orășeni.
Și pentru că toți ne dorim să ne înnoim de Sărbători, mai ales atunci când vine vorba de petrecerea de Revelion, pe locul 2 în topul preferințelor se află articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte (54,7% dintre orășeni intenționând să le ofere cadou).
De asemenea, având în vedere ”explozia” de oferte a retailerilor în ceea ce privește seturile de cosmetice numai bune pentru a fi oferite în dar, nu-i de mirare că parfumurile și cosmeticele sunt pe locul 3 în topul preferințelor în materie de cadouri (54,3%). Și, nu în ultimul rând, jucăriile sunt și ele în topul listelor de cadouri ale orășenilor.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.