În contextul în care identitatea și cultura românească sunt foarte puțin cunoscut ede către tinerii din mediul internațional, AIESEC România – cea mai mare organizație de studenți din lume–a derulat în perioada 20 iulie – 31 august 2014, proiectul internațional „Discover Romania Beyond Dracula”, pentru a le arăta străinilor România dincolo de legenda lui Dracula.
Proiectul, finanțat de Ministerul Tineretului și Sportului, și-a propus îmbunătățirea imaginii României la nivel internațional și național, în rândul populației tinere, prin promovarea culturii și patrimoniului național, dar și prin încurajarea voluntariatului în rândul tinerilor. Astfel, timp de 7 săptămâni, 60 de tineri din 27 de țări au vizitat cele mai frumoase locuri din țara noastră, au făcut cunoștință cu fascinanta cultură românească și au strâns prietenii puternice cu studenții români, dar și cu oamenii obișnuiți.
Internaționalii au realizat aproximativ 700 de articole de presă prin care detaliau cele văzute în România, 108 dintre acestea s-au posta deja pe blogul proiectului și au fost diseminate în rețelele de socializare, urmând ca pe parcurs toate articolele să fie făcute publice. În același timp, studenții străini și-au demonstrat și abilitățile de jurnaliști foto și au realizat peste 2000 de imagini cu locurile pe care aceștia le-au vizitat (https://www.flickr.com/photos/124350238@N07/sets/) și videoclipuri – https://www.youtube.com/channel/UCW47AR1mCbtmw0sx7g2ZFxA. Pe toată perioada proiectului, studenții străini și-au ținut la curent prietenii din țările lor cu privire la experiențele trăite în România, prin Facebook, Skype sau alte mijloace moderne de comunicare.
“Proiectul s-a bucurat de un real succes, atât în țară, cât și în străinătate. Le mulțumim din suflet tuturor jurnaliștilor din țară și din străinătate pentru mediatizarea intensă a acțiunilor din cadrul proiectului. În cele ce urmează vom publica un articol pe blog prin care vom prezenta toate părerile studenților străini despre țara noastră. Este important de știut că scopul principal al acestui proiecte a fost promovarea minunățiilor pe care le avem în această țară dar pe care nu am fost în stare să le promovăm așa cum trebuie și peste hotare. Una este să-i prezinți unui străin România printr-un spot regizat la TV și alta este să îl înviți aici ca să poată experimenta ceva ce niciun spot TV nu poate reda: bunătatea oamenilor, natura care îți taie respirația, mâncărurile noastre tradiționale, aerul curat al munților Carpați și multe altele”, declarăIzabela Catîru, Chief Marketing Officer AIESEC România.
Cei 60 de tineri care au vizitat țara noastră în cadrul proiectului provin din Canada, Brazilia, Belarus, Germania, Grecia, Albania, Italia, Lituania, Țările de Jos, Polonia, Nigeria, Estonia, Portugalia, Rusia, Serbia, Ucraina, Egipt, Maroc, Turcia, Liban, India, Indonesia, Malaezia, Pakistan, Taiwan. Proiectul s-a desfășurat concomitent în 3 zone de implementare (Zona 1: Arad, Craiova, Oradea, Timișoara. Zona 2: București, Constanța, Galați, Iași, Pitești. Zona 3: Brașov, Cluj-Napoca, Sibiu, Târgu Mureș).
Website-uloficial al proiectuluiestewww.romaniabeyonddracula.aiesec.ro.
AIESEC este cea mai mare organizație de studenți din lume, non-profit, apolitică. Prezentă în 130 de țări și teritorii îi conferă un statut privilegiat și posibilități unice de creare de legături între națiuni, culturi, oameni. Astfel, AIESEC oferă tinerilor posibilitatea de a participa în intershipuri internaționale de voluntariat sau profesionale care au ca scop aducerea de impact pozitiv în societate și în dezvoltarea personală și profesională a tinerilor din întreaga lume. AIESEC a luat naștere în București, în anul 1990, fiind prima organizație non-guvernamentală din România, iar la ora actuală este prezentă în 14 centre universitare din Arad, Brașov, București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Oradea, Pitești, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș și Timișoara. În cei 24 de ani de existență, AIESEC România a dezvoltat o serie de proiecte cu impact, cum ar fi: ZileleCarierei, AIESEC University, Marketing Summer School, Grow, Romania Youth Leadership Forum, Teaching Romanian Youth, Money Sense și Stagii de Practică Internațională (în jur de 500 de stagii anual).