Debut de zece la Feeric Fashion Week – foto –

Colecțiile prezentate în prima zi a celei de-a X-a ediții a Feeric Fashion Week au fost găzduite de către Jidvei, partenerul principal al evenimentului.

Irina Duțu Zgâia a prezentat, în prima parte a programului zilei de ieri, o colecție inspirată de „Alice în Țara Minunilor”, la Crama Tăuni, cea mai mare cramă gravitațională din Europa și singura de acest fel din România. Programul a continuat la Castelul Bethlen-Haller din Cetatea de Baltă, simbol de preț al Jidvei, Vali Cioban prezentând aici o colecție ce a făcut un arc peste timp, în anii ’20.

„Pentru al doilea an consecutiv, colecția exclusivistă de vinuri cupaj Mysterium dezvăluit de Jidvei este alături de Feeric Fashion Week ca partener principal. Gama Mysterium provoacă iubitorii de vin să se lase învăluiți în labirintul de arome, să își folosească simțurile pentru a descoperi mai mult cu fiecare degustare și să dezvăluie misterul vinurilor produse din soiuri nobile, alese cu grijă de vinificatorii Jidvei”, a spus Ana Necșulescu, Marketing Manager Jidvei.

„Am ajuns la cea de-a X-a ediție a Feeric Fashion Week și, pentru noi, a devenit o obligație să continuăm și să dezvoltăm acest proiect la un nivel internațional cât mai înalt. Nu putem decât să ne bucurăm că alături de noi sunt parteneri cu aceeași viziune, precum Jidvei, care înțeleg să sprijine proiecte autohtone ce sporesc capitalul de imagine al României într-un domeniu în care succesele se obțin foarte greu”, a spus Mitichi, Președintele Feeric Fashion Week.

Absolventă a UAD Cluj-Napoca, secția design vestimentar, Irina Duțu Zgâia are un interes deosebit pentru formă, contextură și materialitate. Preferă tehnicile care implică intervenția manuală și iubește lectura destinată copiilor, din magia ei extrăgându-și deseori inspirația și bucuria de a crea. Colecția prezentată la Crama Tăuni se numește „As mad as a hatter” și conține 18 ținute.

„În colecția mea se succed în notă noir personajele ciudate și ușor recognoscibile: Alice cu fundițe supradimensionate, Pălărierul Nebun cu excentricitatea tipic britanică, Iepurele Alb permanent atent la ceasul de buzunar, Timpul rigid și sobru și Regina de Inimă Roșie. Colecția se vrea a fi o celebrare a frumoasei nebunii a fiecăruia dintre noi, fiind rezultatul unei munci serioase de adult care se bucură zi de zi de faptul că spiritul său de copil a supraviețuit”, a spus Irina Duțu Zgâia.

După mai mult de 25 de ani de experiență în domeniu, Vali Cioban continuă să modeleze stilurile romanilor și nu numai. Prin creațiile sale, designerul își propune să încurajeze fiecare persoană să fie eroul proprii povești și să celebreze unicitatea fiecărei zile printr-o ținută unică. Colecția „Timeless” prezentată la Castelul Bethlen-Haller din Cetatea de Baltă este o călătorie în timp, o transpunere a femeii puternice de azi în decorul fiecărui deceniu, începând cu anii ’20, până în prezent.

„Ținutele încorporează elemente din moda fiecărei perioade, duse în prezent și stilizate să formeze portretul femeii actuale, care are toate responsabilitățile unui bărbat, dar în același timp nu își uită delicatețea și feminitatea. Completând tabloul colecției, pentru ținutele de prezent și viitor, extravaganța femeii este combinată cu cea a bărbatului artist”, a spus Vali Cioban.

Înființată în 2014, crama Tăuni este o construcție unică datorită tancurilor și cisternelor de depozitare, utilajelor și instalațiilor cu care este dotată, precum și datorită tehnologiilor folosite. Cu o capacitate de stocare de 4.96 mil litri, această cramă folosește energia gravitațională, funcționând pe principiul vaselor comunicante și asigurând o vinificație de excepție.

Castelul de la Cetatea de Baltă, cunoscut și sub numele de Castelul Bethlen-Haller, a fost ridicat în 1560 de către Miklos Bethlen, Cancelarul Transilvaniei. De-a lungul veacurilor, castelul a trecut prin numeroase transformări: construcția actualei clădiri a fost finalizată în anul 1642, iar între anii 1769-1773, castelul a fost reamenajat în stil baroc. După 1989, castelul a fost readus la lumină printr-un proces de restaurare amplu și extrem de atent planificat de către familia Necșulescu, urmărindu-se punerea în lumină a arhitecturii și simplității originale a spațiilor.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.