XColony – câștigătorul competiției naționale Creative Business Cup 2014

Jocul educațional XColony va reprezenta România la finala Creative Business Cup 2014, una dintre cele mai importante competiții din industriile creative.

Cutie_Pyramid.jpgCâștigătorul selecției naționale va concura cu finalişti din circa 60 de țări, pentru titlul de World’s Best Creative Entrepreneur, și va fi prezentat investitorilor și presei internaționale, între 17 și 19 noiembrie, la Copenhaga, în timpul Global Entrepreneurship Week. Competiția națională a fost organizată de Creative Seeds.
Este pentru a treia oară când România are un concurent în finala Creative Business Cup (www.creativebusinesscup.ro) și pentru prima dată când câștigătorul vine din sfera design-ului de obiect. În 2012, România a fost reprezentată de mARTket, o platformă de vânzare de artă contemporană accesibilă publicului larg, la prețuri standard prestabilite, iar în 2013, de Casa solară inteligentă EFdeN.
„Anul acesta, alegerea câștigătorului a fost o misiune mai grea decat în anii trecuți, întrucât am primit idei de afaceri foarte bune, care au punctat excelent și la originalitate, și la potențial pe piața internațională. Competiția din acest an spulberă prejudecățile și pesimismul despre câtă creativitate și fler antreprenorial există în România și dovedește că o elită antreprenorială nouă face deja pasul spre economia creativă digitală”, declară Alina Niculescu-Manea, director și fondator Creative Seeds.
XColony (www.xcolony.eu), un concept dezvoltat de compania XPuzzle din Galați, este un joc educațional în care copiii sunt stimulați să creeze forme geometrice complexe din hârtie plastifiată, colorată. Construind module sofisticate, copiii descoperă ce înseamnă sistemul solar, explorează adâncul oceanelor și călătoresc în trecut, când egiptenii construiau piramide. XColony este ușor de asamblat, poate fi jucat individual sau în grup și dispune de o prezentare video. Jocul are momentan trei serii tematice: Planets, Marine și Time Traveler. Reprezentanții XColony își vor prezenta programul educațional la Copenhaga, în fața celor peste 20 de membri ai juriului Creative Business Cup, aleși dintre cei mai importanți investitori și mentori la ora actuală.
Alături de XColony, alte patru idei s-au calificat în finala națională CBC 2014: Render Street, Bre., Blissity și SmartReader. Toți cei cinci finaliști vor beneficia de înscriere gratuită și mentorat pe platforma internațională CBC Connect, alături de alte 300 de start-up-uri din lumea întreagă. Aceștia vor primi consiliere pe planurile lor de afaceri și vor avea acces la o rețea extinsă de antreprenori, investitori și potențiali parteneri.
RenderStreet (http://render.st) este o companie axată pe soluții de cloud rendering 3D și se adresează studiourilor de animație și artiștilor independenți, oferindu-le soluții de procesare a imaginilor, scurtând radical timpii de randare a proiectelor (cu până la 100 de ori). Compania are deja clienți în numeroase țări.
Bre. (www.facebook.com/ConceptBre) este proiect umbrelă care își propune susținerea și promovarea artei și tradițiilor românești, regenerându-le pentru publicul contemporan. Designerii Bre. integrează motivele folclorice, mitologia românească, arhitectura tradițională și mesajul arhaic în ilustrații și în produse cu design propriu, organizând totodată evenimente adresate publicului urban.
Blissity (www.blissity.org) este e o platformă de crowdfunding gândită să aducă împreună ONG-urile, companiile si oamenii. Donatorii care contribuie pentru diverse cauze sau proiecte sunt răsplătiți cu discount-uri personalizate echivalente contribuției făcute, la anumite branduri.
SmartReader – SmartD este un produs inovator creat pentru utilizatorii cu deficiențe de vedere, la un preț accesibil. Dispozitivul portabil le este destinat nevăzătorilor care vor să citească sau să învețe alfabetul Braille și le permite accesul la orice text electronic, în orice format. Dispozitivul va fi însoțit de un modul audio de training, dublat de transcriere în Braille, și de alte facilități.
Juriul selecției naționale a CBC 2014 a fost format din experți în industriile creative: Eugen Pănescu (Planwerk, Cluj-Napoca), Ovidiu Hrin (Synopsis Media, Timișoara), Dragoș Pîslaru (GEA Strategy & Consulting, București), Radu Ticiu (Timișoara Startup Hub) și Alina Niculescu-Manea (fondator și director Creative Seeds).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.