Iată spotul ediției cu numărul 13 a Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie, Cluj).
Ca și vizualurile de anul acesta, cu Matei Corvin și Vlad Țepeș în ipostaza de cinefili, conceptul video e diferit de cel cu care și-a obișnuit TIFF-ul spectatorii.
Spotul oficial TIFF 2014 este regizat de Anton Groves și Damian Groves și produs de Studioset & Slomoments. Imaginea este semnată de Alexandru Timosca. Post-producția și sunetul au fost realizate la Studioset.
Regizori pe jumătate britanici, pe jumătate români, Anton și Damian Groves realizează scurtmetraje, spoturi publicitare pentru clienți de pe piața românească și internațională, și videoclipuri. Anul trecut, Anton Groves, absolvent al London Westminster University, a fost selecționat în competiția de scurtmetraje a secțiunii Zilele Filmului Românesc cu Waste. În 2011, a fost câștigătorul Best Music Video Stone Film Festival, cu Speaker’s Death.
Conceptul promo-ului, descris de Anton Groves:
„După ce am văzut key visualul pentru ediția TIFF de anul acesta, am trasat imediat o paralelă între Vlad Țepeș și «nemesis-ul» său, Matei Corvin (o alăturare controversată, având în vedere că amândoi împărtășesc un trecut tumultuos legat de România), și dualitatea dintre filtrele roșu și albastru ce contribuie la reproducerea clasicului efect de 3D. În ambele cazuri, asocierea lor este atât complementară, cât și contradictorie, creând astfel o tensiune subtilă care explodează, generând viață.
Anul acesta, s-a dorit ceva complet diferit de abordarea realistă românească și noi am propus una aflată la polul opus – un dezmăț vizual pur, curajos și un pic agresiv, pentru a atrage atenția oamenilor față de un limbaj cinematic diferit”.