Conform datelor celui mai recent studiu de piață realizat de MEDNET Marketing Research Center, în aproape 80% dintre familiile orășenilor intervievați va poposi Moș Nicolae pentru a aduce cadouri copiilor cuminți și nu numai.
Comparativ cu anul trecut, bazinul celor care intenționează să cumpere cadouri cu această ocazie este constant, neînregistrând creșteri sau scăderi semnificative din punct de vedere statistic.
Ca tendință, Moș Nicolae va aduce în ghetuțe daruri diverse, cele mai întâlnite fiind dulciurile și jucăriile.
Și, chiar dacă nu au obținut un procent suficient de mare, printre cadouri sunt menționate și nuielușele dăruite celor obraznici.
Comparativ cu anul trecut a scăzut numărul celor care le cumpără celor dragi articole vestimentare, acestea fiind oferite cadou cu ocazia Crăciunului, și a crescut numărul celor care s-au orientat către alte categorii de cadouri cum ar fi cărțile.
Bugetul alocat achiziționării cadourilor pe care le aduce Moș Nicolae va fi, la nivel declarativ, de 294 lei, fiind similar cu cel de anul trecut (290 lei).
De altfel, aproape 50% dintre persoanele intervievate intenționează să cheltuiască cu această ocazie între 100 și 250 lei.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 25 – 28 noiembrie 2014. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.
Notă pentru editori
MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000 şi reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă si statisticii. Beneficiind de bogata experienţă individuală a membrilor săi (peste 19 ani experienţă în domeniu), MEDNET Marketing Research Center îşi propune în primul rând să ofere servicii de o calitate ireproşabilă clienţilor săi şi să adapteze continuu instrumentele specifice cercetării de piaţă la cerinţele actuale ale economiei româneşti. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).