Înainte de 2008, Starbucks şi McDonald’s, de exemplu, operau în două industrii diferite.
Reprezentanții Starbucks vor porni într-o campanie de umplere a cafenelelor pe care le dețin cu gustări numai bune de consumat în partea de mijloc a zilei sau seara, atunci când clienții nu au timp să mănânce ceva foarte consistent sau să stea foarte mult la masa.
In misiunea sa de a transforma Starbucks într-o putere globală, Howard Schultz, fost preşedinte al companiei, creditat cu realizarea brandului omniprezent care e acum, declara prin 2000 că Starbucks caută să devină un ”McDonald’s al cafelei“. A ajuns aproape. În ultimul deceniu, a crescut de la 100 de cafenele la peste 20.000, în 60 de ţări. Dar lanțul de cafenele vrea acum să-și crească vânzările în Statele Unite, mizând pe partea de mâncare.
”Mâncarea de la Starbucks nu a îndeplinit întotdeauna cerințele clienților săi, însă facem eforturi în acest sens”, spune Troy Alstead, directorul economic al companiei.
Achiziția recentă a brutăriei La Boulange este prima mișcare strategică făcută în această direcție. Astfel, Starbucks va avea în meniu câteva tipuri de sandvișuri și salate, inclusiv specialități vegetariene, dar și cu carne de curcan sau orez brun.