Spectacolul de teatru “7 dintr-o lovitură” scris și regizat de Lia Bugnar, cu actorii Marius Manole și Ilinca Manolache în rolurile principale, va avea loc joi, 29 august, ora 20:00 la Godot Café Teatru, strada Blănari nr 14.
Accesul în sala de spectacol se face în baza rezervărilor la numerele de telefon 021 31 61 682 / 0736 414 244.
“În varianta de la Café Godot (deși piesa se joacă și în alte spații independente), „Șapte dintr-o lovitură” îi aduce laolaltă pe Ilinca Manolache, Anghel Damian, Cătălin Babliuc, Lia Bugnar, Andrei Runcanu, Nicoleta Lefter, Marius Manole și Maria Obretin. O distribuție care funcționează de minune. O plăcere de a juca și a se juca pe scenă, o plăcere de a face teatru și a dărui teatru cum rar întâlnești.
Fără decoruri – doar șapte scaune –, printre doze de umor bine plasate, spectacolul vorbește despre o problemă a societății noastre și abordarea e departe de a fi simplistă sau la îndemână. Lia Bugnar știe pe ce butoane trebuie să apese, știe să aleagă cuvintele cele mai potrivite, numele personajelor etc. – o mie de ani dacă te-ai gândi, și tot n-ai găsi nume mai potrivit pentru pisicuța harpistei decât Madame Bovary sau pentru broasca țestoasă din „Fata din curcubeu” decât Matusalema… Și insist asupra scriiturii, pentru că în acest caz tocmai scriitura este structura puternică a spectacolului și cea care face ca Lia Bugnar și trupa ei fără nume să se distingă în peisajul teatral autohton. Ceea ce nu minimalizează deloc meritele interpretării, dimpotrivă. Fiecare dintre rolurile din „Șapte dintr-o lovitură” e o mică bijuterie, lucrată ca-n joacă. Opt individualități, opt caractere definitorii, construite impecabil, de la fata părăsită de iubită și puțin toxicomană, la băiatul – Rac timid, de la fata stăpână pe ea, care vrea cu orice preț carieră în televiziune, la harpista sensibilă, la producătoarea emisiunii sau la tânărul Nick, cel mai inteligent și acid dintre cei prezenți.
Subiectul e, cum spuneam, cu și despre lumea noastră: obsesia pentru televiziune și a televiziunii pentru rating naște monștri de ambele părți, telespectatori și realizatori. O lume crudă în care, de dragul audienței, ființa este anulată și în locul ei activează un mic robot ce mimează acele valori la care cu toții ne raportăm și în care nimeni nu mai crede cu adevărat și pe care nu le mai recunoaște. Subtil, textul arată cu o cruzime care-ți îngheață zâmbetul pe buze cum telespectatorul, în goana după senzațional, ridică în permanență ștacheta a ceea ce se cheamă senzațional. Sex în direct, crimă în direct, sinucidere în direct… Telespectatorul votează „dragostea” numai atunci când este falsă. Iar ideea este frumos condusă în spectacolul Liei Bugnar. Șapte oameni, patru bărbați și trei femei, sunt închiși trei zile și trei nopți într-un studio de televiziune, unde sunt filmați nonstop: o falsă probă pentru o telenovelă. Fiecare vrea rolul pentru bani, unii sunt dispuși să facă orice, fiecare are motivele lui, unele mai emoționante, altele mai puțin. Acest gen de falsă competiție scoate la iveală toată monstruozitatea unei lumi. Două povești de dragoste adevărată se nasc în cele trei zile. Telespectatorii nici nu le văd și o aleg pe a treia, pe cea de fațadă, pe cea contrafăcută… Una dintre cele mai frumoase și mai sensibile scene – text și interpretare – rămâne cea în care tânărul gonește pereții (nu e o glumă, chiar se bate cu ei ca Făt-Frumos în povești) ca să nu mai vină peste fata de care se îndrăgostește și care intră într-un ușor sevraj…” (Monica Andronescu, yorick.ro)