Lia Bugnar și Marius Manole se supun la teste în spectacolul NOI 4

Relația profesională dintre Lia Bugnar și Marius Manole este cea mai durabilă și productivă colaborare din domeniul teatrului independent, cei doi artiști lucrând împreună din anul 2006.

Lia Bugnar, Marius Manole -Noi-4- foto Catalina FlaminzeanuParte a colaborării Bugnar-Manole este și spectacolul Noi4 pe care îl vor juca vineri, 18 octombrie, ora 22:00 la Godot Café-Teatru, str. Blănari, nr 14.  Info: 0736414244/ 0213161682.

 

“Noi 4 e o poveste despre voi 5(patru pe scenă –Maria Obretin, Ilinca Manolache, Lia Bugnar,Marius Manole, Dorina Chiriac în rol de regizor). Într-un punct oare care al poveștii – fie cea pe care actorii o interpretează, fie al repetiției în care ești un fel de martor-cheie, povestea devine a oricăruia. Cred că cel puțin o femeie (dacă nu toate) au fost în postura femeii senzuale și misterioase, care iubește un porc care o înșeală. Chiar dacă porcul e mic de statură, cu un început de chelie și un pic de burtică. Și probabil toți am avut momente în care am afirmat ceva cu zâmbetul pe buze, pentru ca – în realitate – să ne gândim la exact opusul frazei. Faptul că Maria și Ilinca le pun pe scenă în fața noastră e doar un plus de realitate. Spusă cu zâmbetul pe buze.

Noi 4 e un pretext de spectacol în spectacol. O poveste cu iz de telenovelă, spusă în cadrul unei repetiții. Actorii sunt personajele piesei sau sunt doar actorii. Uneori, e greu să mai faci diferența dacă cel care face o criză de nervi e personajul sau actorul. Ceea ce te duce cu gândul – imediat – la câte fețe poți juca în decurs de 10 minute. Dacă faci parte din Noi 4, vei vedea că multe. Momentul crizei de nervi și exploziei de personalitate a Mariei, urmată de plecarea lui Manole de pe scenă și de altă criză (cea a ratării unui spectacol și a momentului-cheie) venită din partea Ilincăi e de un haos absolut. Aproape că te întrebi dacă așa e spectacolul sau chiar se destramă piesa sub ochii tăi. Revenirea lui Manole te întoarce în piesa-telenovelă. Printre râsete și evadări, își face loc monologul unei copilării singuratice. Știi că e o scenă dintr-o piesă (aceea piesă cu buget redus la a cărei punere în scenă asiști) și, chiar și așa, taci. Înainte să ai lacrimile în colțul ochiului, realitatea revine.

Pe scurt avem așa: femeia căsătorită de mulți ani cu El (Victor – Manole). Cel mai minunat bărbat pentru Ea (Maria). El o înșeală pe Ea cu prietena cea mai bună (Ilinca). Aparent, există și o a treia Ea (Lia – Otilia). Cea de-a treia ea este, din punctul meu de vedere, elementul care face diferența între o telenovelă oarecare și o piesă pe care o îndrăgești. Personajul scos din canalele Bucureștiului (arată ca ele, vorbește ca ele) este mama pierdută. În piesa pe care o repetă actorii. Altfel, e doar personajul colorat care vede lucrurile în alb-negru și le prezintă ca atare. Acel personaj căruia îi ducem lipsa toți din când în când la nivel personal. Și care te face să râzi.” (Oana Duma, Forever Folk)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.