Centrul Gifted Education organizează, în aceasta luna , două conferințe naționale dedicate dezvoltării mediului educațional al copiilor cu abilități înalte.
• Sâmbătă 27 septembrie, între orele 10.00-16.00, la Hotel Parliament din București, str izvor 106, va avea loc Conferința națională “Mediul de Excelență al Copilului cu abilități înalte”, la care sunt invitați părinți interesati sa descopere mijloacele gestionării unei bune relații intre părinți, mediul educațional și copiii supradotați.
• Duminică 28 septembrie, între orele 10-15.30, în aceeași locație, Centrul Gifted Education va organiza Conferința Națională “Mediul de excelență creat cu metode inovative în educație și dezvoltarea copilului”, dedicată psihologilor, trainerilor, cadrelor didactice și lucrătorilor de tineret.
La ineditele manifestări științifice vor participa, pe lângă specialiștii în educație de la Centrul Gifted Education (președintele Centrul Gifted Education – Monica Gheorghiu și master trainer Ramona Păduraru), și experți de la InfoSpeed și de la Universitatea București, printre care îi amintim pe profesorul Mariana Mion Pop, trainerul Alexandru Bordea și psihoterapeutul Monica Dobre. Invitații vor răspunde audienței la cele mai importante întrebări legate de educația de care au nevoie copiii supradotați și cum putem valorifica la maximum potențialul intelectual al fiecarui copil care are abilități cognitive înalte.
Conferințele au ca scop lucrul experimental, direct, cu metode practice ale mediului de învățare diferențiat pentru copilul supradotat (procese, produse, conținut și mediu de învățare diferențiat) și îi invită pe specialiști să participe la Conferința din 28 Septembrie cu propuneri de noi instrumente inovative de lucru cu tinerii cu abilități înalte. Inițiatorii celor mai bune propuneri selecționate, în urma unei formări de specialitate, vor putea să aleagă să și le susțină în cadrul Centrului Gifted Education, la Școala de Excelență, singura școală din România dedicată copiilor și adolescenților supradotați.
“Conferintele din Septembrie sunt dedicate parinților, și respectiv, profesorilor care lucrează direct cu copiii supradotați. În fiecare clasă din România se găsesc 1-2 copii supradotați care se plictisesc, agonizează, sunt frustrați și nu știu că sunt supradotați și au, pur și simplu, nevoie de alt fel de educație, o educație diferențiată. Potrivit legii 17/2007, profesorii au nevoie să se bucure de programe de perfecționare în domeniul psihopedagogiei tinerilor supradotați. Noi oferim această formare de înțelegere a specificului unui mediu de hrănire necesar copilului supradotat acasă și la școală, pentru a le ușura munca. Vom lucra prin jocuri de relaționare și vom experiementa principiul “Nature and Nurture”, vom explora prin lucru în echipă despre miturile despre “Excelență”: „Ce este și ce nu este?”. Vom descoperi împreună nevoile speciale ale copilului supradotat, viziunea unei educații de durată, ce înseamnă să ai o relație bună cu un copil supradotat și ne vom organiza pentru a forma comunitatea părinților copiilor supradotați”, declară Monica Gheorghiu, președintele Centrului Gifted Education.